Hosting dla e-commerce – na co zwrócić uwagę?

H

Hosting dla ecommerceDobry hosting dla e-commerce to taki, który działa bezawaryjnie, nie powoduje przerw w dostępności sklepu, umożliwia szybkie działanie sklepu oraz sprawną pracę poczty i ma parametry dopasowane do sporych potrzeb e-commerce. Ponadto usługodawca powinien zapewnić wsparcie na wysokim poziomie, dzięki czemu w razie pojawienia się problemów, szybko rozwiążesz problem. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, wybierając hosting dla swojego sklepu internetowego.

Serwer dedykowany, VPS, hybrydowy czy hosting współdzielony?

Pierwszym etapem podczas wyboru hostingu dla e-commerce jest wybór serwera, na którym będą przechowywane Twoje pliki. Do wyboru masz:

  • Hosting współdzielony – w tym przypadku dostajesz do dyspozycji część serwera i dzielisz go z innymi usługobiorcami. Twoje pliki są oczywiście dostępne tylko dla Ciebie. Ten typ hostingu jest polecany osobom początkującym, blogerom, właścicielom małych firm czy niewielkich sklepów internetowych. Spośród wszystkich rodzajów hostingów jest on najtańszy i najprostszy w obsłudze.
  • Serwer dedykowany – wykupując taką usługę, najczęściej dostajesz do dyspozycji całą, fizyczną maszynę – nie dzielisz jej z innymi i możesz dowolnie zarządzać jej zawartością. Masz do dyspozycji duże zasoby, możesz instalować dowolne oprogramowanie i konfigurować system wg własnych potrzeb, a także korzystać ze sprzętu o wysokich parametrach. Rozwiązanie to jest najbardziej zaawansowane i najdroższe, ale daje najwięcej możliwości. Poleca się je szczególnie właścicielom rozbudowanych serwisów, dużych sklepów internetowych czy portali, oferujących np. telewizję internetową.
  • Hosting VPS – to rozwiązanie pośrednie między hostingiem współdzielonym a serwerem dedykowanym. Daje więcej możliwości niż najprostszy typ hostingu, ale nie jest tak skomplikowany, jak serwer dedykowany. VPS to część fizycznego serwera, która została wydzielona przez podział maszyny na mniejsze, wirtualne serwery. Serwer VPS jest oddany do niezależnej administracji usługobiorcy.

Jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla e-commerce? Jeśli prowadzisz niewielki sklep, możesz na początek zdecydować się na serwer współdzielony. Serwer VPS zaspokoi potrzeby średnich sklepów. Serwery dedykowane to opcja dla największych wyjadaczy – jest to jednak najbardziej wymagające rozwiązanie, które zwykle wymaga zatrudnienia specjalisty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat typów serwerów, przeczytaj inne wpisy na naszym blogu:

Jakie parametry powinien mieć hosting dla sklepu internetowego?

O tym, na jakie parametru zwrócić uwagę, wybierając hosting i jak nie dać się naciągnąć usługodawcom, pisaliśmy już we wpisie „Hosting na bloga – jak wybrać najlepszy?”. Mimo iż zapewne interesuje Cię hosting dla sklepu internetowego, polecamy, byś zajrzał do wspomnianego tekstu – znajdziesz tam przydatne informacje także dla siebie.

Parametry, na które musisz zwrócić uwagę to m.in.:

  • Pojemność dysku – najwięcej miejsca na dysku zajmują zwykle zdjęcia produktów i poczta e-mail, a z czasem także baza danych, która rośnie wraz ze wzrostem liczby zamówień. Jeśli będziesz prowadzić mały sklep i sprzedajesz do 50 produktów, możesz wybrać hosting z dyskiem o pojemności 10-20 GB. Zwróć uwagę, czy usługodawca umożliwia zwiększenie pojemności dysku w trakcie trwania umowy. W większości przypadków jest to już standardem.
  • Pamięć RAM – postaw na hosting, który oferuje limit pamięci nie mniejszy niż 256 MB.
  • Transfer – usługodawcy hostingu często limitują ruch, jaki generują użytkownicy i Ty sam na swojej stronie. Na początku działalności możesz wybrać hosting z limitem 100 GB. Warto jednak pamiętać, że często nielimitowany transfer jest już standardem w ofertach firm hostingowych.
  • Konta pocztowe – często usługodawcy nie nakładają limitów na liczbę kont pocztowych, z domeną Twojej strony, jednak warto mieć to na uwadze. Zwłaszcza jeśli planujesz rozbudować strukturę w firmie i stworzyć osobne konta np. do kontaktu, reklamacji czy marketingu.
  • Backup danych – powinien odbywać się minimum raz na dobę, jednak możesz zorientować się, czy istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości zapisu danych.
  • Certyfikat SSL – zapewnia szyfrowanie komunikacji między przeglądarką klienta i serwerem sklepu. Jest to szczególnie istotne szczególnie wtedy, gdy użytkownicy za pośrednictwem strony wprowadzają wrażliwe dane i płacą za zakupy. Więcej na temat certyfikatów SSL znajdziesz we wpisach: „Darmowy i płatny certyfikaty SSL – czym się różnią i który z nich wybrać?” oraz „Błąd certyfikatu SSL – dlaczego się pojawia?”.

Zanim wybierzesz daną usługę hostingową, porównuj, zadawaj pytania i zbieraj opinie. W ten sposób wybierzesz hosting odpowiedni dla swojego sklepu i nie przepłacisz.

O autorze

Dodaj komentarz

webping przez webping
marzec 2024
PWŚCPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031