Narzędzie usprawniające home office, część 1. Narzędzia do komunikacji

N
Home office - jak się zorganizować
Obraz Alexandra_Koch z Pixabay

Praca zdalna to orzech trudniejszy do zgryzienia, niż mogłoby się wydawać. Przestawienie się na wykonywanie swoich obowiązków z miejsca, które dotychczas służyło m.in. do odpoczynku, może być nie lada wyzwaniem. Aby ułatwić Ci cały proces, przygotowaliśmy szereg rozwiązań, z których możesz skorzystać w każdej chwili. W pierwszej części wpisu z tej serii skupiamy się na popularnych komunikatorach i narzędziach do wideo konferencji.

Narzędzia do komunikacji

Spotkania online i bieżąca komunikacja ze współpracownikami czy klientami może być szybka i wygodna. Jeśli nie jesteś zadowolony z narzędzia, z którego korzystasz lub dopiero szukasz odpowiedniej aplikacji, zwróć uwagę na poniższe propozycje:

Zoom

Jeden z najlepszych (a przez wielu uważany za najlepszy) program do wideokonferencji. Nawet jego darmowa wersja daje bardzo duże możliwości i pozwala w wygodny sposób prowadzić komunikację (wersja darmowa umożliwia uczestnictwo w wideokonferencji nawet 100 osób). Jakość połączeń na Zoomie jest świetna, a do tego masz możliwość dzielenia się ekranem, nagrywania rozmów, łatwego wyłączania i włączania mikrofonu czy nawet zgłaszania chęci odezwania się poprzez podniesienie wirtualnej łapki.

Slack

Narzędzie to służy m.in. do grupowej konwersacji. Ułatwia organizację pracy i komunikację w zespołach, a także ogranicza liczbę wysyłanych maili. Na Slacku możesz prowadzić dyskusje w sposób uporządkowany i przejrzysty. Możesz komunikować się z członkami zespołu w wiadomościach prywatnych (direct messages), w zamkniętych kanałach (private groups) oraz otwartych kanałach (channels). Możesz oznaczać w wiadomościach konkretne osoby i wyznaczać motywy wiadomości hasztagami.  

Google Meet / Hangout

To narzędzia od Google, które różnią się od siebie m.in. dostępnością – Hangout jest darmowy, a Google Meet to narzędzie z pakietu G Suite. Google Meet daje więcej możliwości niż Hangout (np. pozwala na uczestnictwo do 250 osób, tworzy niepowtarzalne adresy URL dla spotkań, a czat jest dostępny w przeglądarce i aplikacji), ale oba narzędzia powalają przeprowadzić spotkanie na przyzwoitym poziomie. Jakość połączenia obu narzędzi jest dobra, a podczas rozmów możesz np. udostępniać swój ekran innym użytkownikom.

Microsoft Teams

To część pakietu Office 365. Zasługuje na uwagę zwłaszcza w połączeniu z innymi  narzędziami z pakietu. Możesz korzystać z wygodnej aplikacji mobilnej czy aplikacji online. Teams daje możliwość łatwego nagrywania rozmów, dzielenia się ekranem, przypinania i wspólnego edytowania dokumentów.

WhatsUpp

Popularny komunikator, który wykorzystuje się podobnie do Messengera. Daje możliwość tworzenia niewielkich wideokonferencji, przesyłania plików i rozmów na czacie. To narzędzie odpowiednie dla osób, które działają w niewielkich zespołach. Jego plusem jest zdecydowanie popularność – istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi współpracownicy czy klienci mają już WhatsAppa w swoich telefonach (dostępna jest także aplikacja na komputer, zsynchronizowana z aplikacją w telefonie).

Skype

Jedno z pierwszych, popularnych narzędzi do połączeń wideo. Skype jest obsługiwany przez Microsoft. Pozwala na wygodne prowadzenie rozmów i wysyłanie wiadomości tekstowych, dzielenie ekranu czy przesyłanie plików. Jest to narzędzie darmowe, bezpieczne i łatwe w użyciu. To prosta propozycja dla osób, które nie oczekują od narzędzia do komunikacji zaawansowanych funkcji, a cenią łatwą dostępność i prostą obsługę.

Z kolejnych wpisów dowiesz się m.in.: z jakich narzędzi korzystać, gdy chcesz synchronizować i udostępniać pliki, planować zadania, mieć zdalny dostęp do komputerów i urządzeń mobilnych. Podpowiemy także, jak zaaranżować domowe biuro i jak zmotywować się do pracy z domu.

O autorze

Dodaj komentarz

webping przez webping
listopad 2024
PWŚCPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930