Google Trends – darmowe narzędzie do śledzenia trendów w internecie

G

Dzieki Google Trends możesz w łatwy sposób śledzić trendy panujące wśród internautów. Narzędzie to daje Ci możliwość analizowania zmian w popularności danej frazy, a także porównywania kilku fraz. Wiedza na temat popularności konkretnych wyszukiwań może być dobrym punktem wyjścia do weryfikacji pomysłów biznesowych. Sprawdź, jak działa Google Trends i jak korzystać z tego narzędzia.

Google Trends - jak działa

Co to jest Google Trends?

Google Trends to darmowe, łatwe w obsłudze narzędzie, dzięki któremu prześledzisz internetowe trendy. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę dane hasło i określisz kryteria wyszukiwania, a po chwili zobaczysz czytelny, łatwy do odczytania wykres wraz z analizą trendów oraz innymi przydatnymi informacjami. Możesz też dodać więcej haseł, jeśli chcesz porównać ze sobą kilka fraz.

Istotne jest to, że Google Trends nie pokaże Ci suchych danych, a raczej obraz zmieniających się trendów. Może więc zdarzyć się tak, że GT nie odnotuje mało popularnych zdarzeń (np. jeśli dana fraza została wpisana tylko kilka czy kilkanaście razy, Google Trends może zaklasyfikować to jako… zero).

Jak wykorzystać Google Trends w praktyce?

Google Trends może okazać się przydatne np. wtedy, gdy chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt czy usługę, otworzyć nowy biznes lub wdrożyć w życie kampanię promocyjną. Jeśli popularność danej frazy jest znikoma lub żadna, może to oznaczać, że popyt na dany produkt również będzie niewielki (lub że będziesz musiał włożyć mnóstwo pracy w jego promocję i przebicie się do świadomości konsumentów).

Na stronie głównej GT znajdziesz przykłady, dzięki którym zrozumiesz, jak działa Google Trends, a także informacje na temat np. najpopularniejszych haseł w danych latach czy fraz zyskujących popularność.

Wyszukiwanie wyników i ich analiza w Google Trends

Żeby zacząć analizę, wejdź na stronę Google Trends i w wyszukiwarkę wpisz słowo, które Cię interesuje, a potem dodaj kolejne do porównania. Wyniki wyszukiwania możesz zawęzić wg kryteriów, takich jak:

  • obszar – możesz wybrać cały świat lub kraj, który Cię inetersuje,
  • czas – w GT wyszukasz dane maksymalnie od 2004 roku. Możesz wybrać dowolny zakres dat lub wyszukać dane z ostatnich tygodni, miesięcy czy lat,
  • kategoria – GT daje Ci możliwość sprecyzowania, do jakiej konkretnie dziedziny mają odnosić się wyniki (np. dom i ogród, gry, podróże, praca i edukacja, sport, zakupy itd.),
  • źródło wyszukiwania – dostępne są opcje, takie jak wyszukiwarka Google, wyszukiwarka YouTube czy zakupy Google.

Gdy już określisz wszystkie kryteria, zobaczysz dane w postaci wykresu z trendami wyszukiwani czy klikalnych map z podziałem na regiony, a także powiązane frazy kluczowe.

Oczywiście Google Trends nie powinno być jedynym źródłem danych, ale zdecydowanie warto wziąć pod uwagę wyniki wyszukiwani, by potem przeanalizować je w szerszym kontekście.

O autorze

Dodaj komentarz

webping przez webping
Październik 2020
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031