Jak awaria hostingu wpływa na pozycjonowanie strony?

J

Nie ulega wątpliwości, że nieprzerwana dostępność strony www dobrze wpływa na renomę firmy i buduje jej pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych klientów. Płynne działanie hostingu sprawia, że witryna uznawana jest za komfortową w użytkowaniu i zaufaną. Częste awarie i niedostępność strony mogą sprawić zaś, że odbiorcy stracą cierpliwość i skierują się pod adres www konkurencji. To jednak nie wszystko – działanie hostingu przekłada się także na pozycjonowanie witryny.

Awaria hostingu a pozycjonowanie

Wyszukiwarka Google docenia wszystkie działania, które poprawiają komfort jej użytkowników, a jednocześnie deprecjonuje te, które mogłyby nie przypaść do gustu internautów. Z tej perspektywy awarie hostingu uznawane są za utrudnienie, którego użytkownicy wyszukiwarki nie chcą doświadczać.

Robot Google nieustanie otwiera losowo wybrane witryny i ocenia ich funkcjonowanie. Jeżeli trafi na witrynę, która okaże się niedostępna, jej pozycja w wynikach wyszukiwania zostanie natychmiastowo obniżona. Początkowo spadek jest niewielki, jednak z każdą kolejną nieudaną próbą otworzenia strony, pogłębia się on. Jak wygląda to w praktyce?

Jeżeli Google zauważy, że Twoja witryna była niedostępna dla klientów przez kilka lub kilkanaście godzin, możesz spodziewać się istotnego spadku pozycji strony www w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli na skutek awarii hostingu Twoja strona będzie nieczynna przez 24 godziny lub więcej, Google najprawdopodobniej przeniesie ją poza pierwszą setkę wyników, jakie prezentowane są użytkownikom. Oczywiście może to oznaczać poważne kłopoty dla Twojego biznesu, dlatego tak ważne jest stałe monitorowanie działania witryny.

Uwaga! Strony, które mają wiele podstron (np. rozbudowane sklepy internetowe), są zdecydowanie bardziej narażone na to, że robot Google odkryje awarię. Dodatkowo, im większa jest liczba niedostępnych podstron, tym bardziej obniżona zostanie pozycja witryny w wyszukiwarce.

Awaria hostingu – co dalej?

Czy strona, na której przytrafiła się awaria hostingu, skazana jest na internetową banicję? Nie do końca. Pozycja w wynikach Google powinna wrócić do sytuacji wyjściowej w ciągu kilka dni po zakończeniu awarii. Tyle czasu wystarcza zwykle robotom do tego, by przekonać się, że ze stroną jest już wszystko w porządku i mogą ponownie kierować na nią użytkowników. Aby przyspieszyć ten proces, możesz zwrócić się do Google z prośbą o ponowne indeksowanie strony www (wysłanie na nią robota, który ustali jej pozycję w wynikach wyszukiwania).

Od pewnego czasu roboty Google działają w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że w każdej chwili dnia lub nocy mogą trafić na Twoją witrynę. Z tego względu niezwykle ważne jest stałe monitorowanie jej działania – jeżeli dowiesz się o awarii, zanim odkryje ją Google, będziesz mógł zareagować w porę i zachować swoją pozycję w wyszukiwarce.

O autorze

Dodaj komentarz

webping przez webping
listopad 2024
PWŚCPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930