Chwilowa niedostępność serwisu – czy jest się czym martwić?

C

Chwilowa niedostępność serwisuKonsekwencje, jakie wiążą się z niedostępnością strony www, spędzają sen z powiek prawdopodobnie prawie każdemu, kto prowadzi biznes w internecie. Jakie skutki, poza niezrealizowaną sprzedażą i utratą zamówień, może mieć krótkotrwała awaria serwisu? Czy kilka godzin niedostępności strony może wywołać długofalowe konsekwencje dla Twojego biznesu? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Niedostępność strony a Google

Niestety, nawet chwilowa awaria strony może wpłynąć na obniżenie jej pozycji w wyszukiwarce, co z kolei bezpośrednio może przełożyć się na liczbę użytkowników i wyniki sprzedażowe.

Po jakim czasie niedostępność serwisu zostanie zauważona przez Google? Zależy to od następujących czynników:

  • Indywidualnych ustawień częstotliwości indeksowania Twojej witryny w Google Search Console – jako właściciel serwisu możesz zdecydować, jak często Google bot będzie odwiedzał Twoją stronę. Jeżeli przewidujesz, że strona może przez pewien czas być niedostępna, np. na skutek problemów z serwerem, możesz ograniczyć szybkość indeksowania Google. Więcej na ten temat możesz przeczytać w poradach Google.
  • Liczby linków prowadzących do Twojego serwisu oraz ich jakości – im lepiej Twoja strona www jest linkowana przez serwisy zewnętrzne, im więcej odnośników do niej prowadzi i z im bardziej wartościowych miejsc one pochodzą (tzn. im bardziej popularne są serwisy, na których znajdują się linki do Twojej witryny), tym częściej jest ona odwiedzana przez Google bota.
  • Informacje dotyczące mapy Twojej witryny – jeżeli bot Google posiada informacje dotyczące mapy Twojej strony (sitemap), kieruje się zawartymi w niej wskazówkami, dotyczącymi priorytetów indeksowania oraz częstotliwości, z jaką ma odwiedzać stronę. Więcej na ten temat możesz przeczytać na stronach Google Support.

Niedostępność wykryta przez Google i spadek pozycji

Twój serwis uległ awarii, która została odnotowana przez Google bota. Co dalej? Kiedy możesz spodziewać się obniżenia pozycji w wyszukiwarce? Nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. W przypadku popularnych stron www może wystarczyć zaledwie kilka godzin. Serwisy, do których prowadzi mniej linków zewnętrznych, mogą stracić pozycję po kilku dniach niedostępności.

Spadek pozycji na skutek niedostępności strony – jak to odkręcić?

Google obniżył pozycję Twojej strony, ze względu na krótkotrwałą niedostępność, ale awaria została przez Ciebie zażegnana i witryna znowu działa bez zarzutu. Czy serwis ma szansę wrócić na dawną pozycję w wyszukiwarce? Jak najbardziej. Przygotuj się jednak na to, że może to potrwać – nawet kilka tygodni.

Pamiętaj, że spadek pozycji w wyszukiwarce nie jest jedyną przykrą konsekwencją, jaka może wiązać się z niedostępnością Twojego serwisu. Awaria może wpłynąć także na pogorszenie wizerunku, utratę klientów czy problemy operacyjne wewnątrz firmy. Jak nie dopuścić do tak dotkliwych strat? Monitorując dostępność witryny na webping.pl!

 

O autorze

Dodaj komentarz

marzec 2024
PWŚCPSN
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031